NISSAN JUKE
REWOLUCYJNY COUPÉ
Wyraziste linie, spektakularne światła, intrygujące akcenty, 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich i charakterystyczny dach. Nowy design Nissana JUKE robi wrażenie elegancką aerodynamiką, która zapewnia cichą i ekonomiczną jazdę.
INSPIRUJĄCA TECHNOLOGIA
Pakiet technologii Nissan Intelligent Mobility zapewnia zupełnie nowy poziom doznań podczas jazdy. W nowym Nissanie JUKE będziesz przemierzać kolejne kilometry z większą pewnością i w stałym kontakcie z otaczającym Cię światem.
Dostępny w samochodach ze skrzynią DCT, system ProPILOT pomaga zachować ustaloną odległość od samochodu z przodu na podstawie prędkości poruszania się innych pojazdów. Może nawet całkowicie zatrzymać samochód, a następnie ponownie ruszyć, kiedy zrobią to inni uczestnicy ruchu. Na autostradzie ProPILOT pomaga utrzymać samochód na środku pasa nie tylko na prostych odcinkach, a też na łagodnych zakrętach.
Rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie pojazdów w martwym polu, a także wykrywanie pieszych lub rowerzystów, którzy znajdą się blisko samochodu to tylko wybrane funkcje bezpieczeństwa nowego Nissana JUKE.
Nissan JUKE – historia, dane techniczne, silniki, ceny
Nissan miał w swej historii przeogromny wkład w popularyzację niewielkich crossoverów. Odpowiedzialny jest za to model JUKE, który od początku wyróżniał się swą kontrowersyjną stylistyką, która sprawia, że Nissana JUKE albo się kocha albo nienawidzi. Aktualnie na rynku dostępna jest druga generacja bestsellera z Japonii.
Nissan JUKE – historia modelu
W 2009 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2009 Nissan sprawił, że motoryzacja zmieniła się w dość znaczący sposób. Już wtedy popularność SUVów oraz crossoverów stale rosła, lecz za sprawą zaprezentowanego wtedy modelu JUKE, który był miejskim crossoverem znacząco ona wystrzeliła.
Pokazany w 2009 roku crossover został wprowadzony do produkcji rok później i okazał się ogromnym hitem sprzedażowym, który co roku był w czołowej dwójce najchętniej kupowanych aut Nissana wraz z nieco większym Qashqaiem. JUKE zwracał uwagę swą kontrowersyjną stylistyką. Z przodu wzrok przykuwają dwa okrągłe reflektory oraz umieszczone wysoko, bo na błotnikach lampy. Linia boczna miała wysoko poprowadzoną krawędź okien, a opadający dach miał nawiązywać do aut coupe. Sportowo było również w środku, gdzie konsola środkowa imitowała bak paliwa z motocykla.
Nissan JUKE pierwszej generacji był niezwykle popularny, lecz jego stylistyka sprawiła, że mimo bycia wielkim sukcesem sprzedażowym miał on również sporą liczbę przeciwników. Zarzuty dotyczyły przede wszystkim stylistyki, ale też rozmiarów, które z zewnątrz były mocno przekłamane i w środku miejsca na tylnej kanapie było niewiele.
Po prawie dekadzie sprzedawania JUKE, Nissan stanął przed sporym wyzwaniem. Trzeba było bowiem zaprezentować następcę tego crossovera. Z trudnego zadania Japończycy wywiązali się jednak bardzo dobrze. JUKE II okazał się bardzo dojrzałą ewolucją poprzednika. Zachował on przednie, okrągłe reflektory, lecz światła mijania i drogowe przeniesiono z błotników na przedni zderzak. Samochód ponadto został powiększony, co widać nieco z zewnątrz, a w szczególności w środku, gdzie miejsca zrobiło się znacznie więcej. Druga generacja w sprzedaży obecna jest od 2019 roku i również cieszy się sporą popularnością.
Nissan JUKE – dane techniczne
Nissan JUKE to miejski crossover, którego rozmiary robią z niego konkurenta dla ogromnej ilości aut. Wśród nich znajdziemy na przykład Mazdę CX-3, Seata Arona, Skodę Kamiq, Volkswagena T-Cross, czy też Forda Puma. JUKE II jest długi na 4210 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2636 milimetrów. Szerokość tego auta wynosi 1800 milimetrów, a wysokość sięga 1595 milimetrów. Masa własna to z kolei od 1257 do 1282 kilogramów. W bagażniku można pomieścić aż 422 litry, dzięki możliwości wyjęcia półki umieszczonej nad dolną jego częścią.
Nissan JUKE – napęd
Gama silnikowa to największa pięta achillesowa drugiej generacji JUKE. Tworzy ją bowiem zaledwie jedna jednostka napędowa. Jest nią silnik DIG-T 114. Jest to 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1.0 litra, która korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbodoładowania. Silnik ten generuje 114 koni mechanicznych mocy maksymalnej, a maksymalny moment obrotowy wynosi 200 niutonometrów. Jedynym wyborem w kwestii układu napędowego jest skrzynia biegów. Może być ona manualna i mieć 6 biegów. Drugi wybór to z kolei 7-stopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa określana skrótem 7DCT.
Nissan JUKE – wyposażenie i ceny
Nissan JUKE ma naprawdę niezłe wyposażenie podstawowe. Zawiera ono wielofunkcyjną kierownicę, system Start-Stop, elektryczną regulację szyb, wyświetlacz za kierownicą o przekątnej 4,2 cala, sportowe fotele Monoform, światła LED, klimatyzację manualną, światła odprowadzające do domu, czy też automatyczne światła, rozpoznawanie znaków drogowych, a także kontrolę ciśnienia w oponach.
Ceny Nissana JUKE drugiej generacji rozpoczynają się od 83 tysięcy złotych. Za topową wersję zapłacimy z kolei 109 tysięcy złotych. Wybór przekładni automatycznej oznacza dopłatę w wysokości 8 tysięcy złotych. Wybór wersji jest naprawdę spory, gdyż jest ich aż pięć.