NISSAN X-TRAIL Z NAPĘDEM E-POWER

e-POWER to innowacyjna technologia Nissana, polegająca na wykorzystaniu silnika benzynowego jedynie do wytwarzania energii dla silnika elektrycznego, który napędza pojazd. Efektem jest precyzyjna i cicha jazda bez konieczności podłączenia do sieci elektrycznej. Dostępny jest także układ e-4ORCE 4WD, który zapewnia jeszcze więcej mocy i stabilne manewry.

Przyciągniesz spojrzenia na drodze smukłymi reflektorami LED i imponującymi wlotami powietrza z przodu. Styl Nissana X-TRAIL idzie w parze z jego zaawansowanymi technologiami. Duch przygody. Zachwyt gwarantowany.

Nissan X-TRAIL– historia, dane techniczne, silniki, ceny

Oferta SUVów Nissana jest naprawdę zróżnicowana i pomimo tego, że opiera się przede wszystkim na miejskim Juke’u oraz kompaktowym modelu Qashqai to dla osób potrzebujących większych rozmiarów Nissan również może zaoferować auto. Jest nim Nissan X-TRAIL, czyli największy dostępne w Europie auto typu SUV oferowane przez japońską markę.

Nissan X-TRAIL – historia modelu

Pierwszy Nissan X-TRAIL zadebiutował w 2000 roku podczas paryskich targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 2000. Auto powstało na bazie platformy, którą Nissan użył również do skonstruowania modelów Almera oraz Primera i trafił do sprzedaży w roku 2000. Samochód był wtedy sporej wielkości SUVem, który miał trochę terenowych wstawek stylistycznych, co było w tamtych czasach typową praktyką stosowaną przy projektowaniu wyglądu SUVów. Auto to produkowano do roku 2007, lecz w niektórych krajach takich jak Filipiny składanie tego modelu trwało aż do 2014 roku.

Na drugą odsłonę modelu X-TRAIL trzeba było czekać do roku 2007. Wtedy rozpoczęto budowę tego samochodu w fabryce w Japonii. Druga odmiana tego sporego SUVa utraciła sporo terenowych wstawek, lecz zachowała swe proporcje, a także masywne kształty. Co ciekawe druga generacja była dostępna w Japonii nawet z silnikiem diesla, który nie cieszy się dużą popularnością w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Trzecia generacja to już auto znacznie bardziej europejskie. Jego premiera miała miejsce w 2013 roku podczas Frankfurt Motor Show. X-TRAIL III korzysta z platformy CMF-CD opracowanej wraz z Renault, którą wykorzystano także do modelu Qashqai, a także w Renault Koleos. Samochód wraz z premierą nowej generacji utracił swe masywne kształty na rzecz bardziej opływowej sylwetki, którą znamy z oferowanych w Europie SUVów. Jest to spowodowane między innymi tym, że trafił on na rynek aż w 190 krajach, co jest naprawdę sporą liczbą. Produkcja Nissana X-TRAIL III zakończyła się w roku 2020.

W tym momencie zakup Nissana X-TRAIL w salonie jest niemożliwy z wyjątkiem egzemplarzy, które wciąż się nie sprzedały. W przygotowaniu jest już nowa generacja, która stylistycznie jest podobna do mniejszego Qashqaia i nabrała naprawdę futurystycznych kształtów, które widać szczególnie w obszarze bagażnika, którego bryła jest naprawdę nietypowa. Oficjalna polska premiera miała mieć miejsce na początku kwietnia 2022 roku, lecz została opóźniona i odbędzie się bliżej wprowadzenia do sprzedaży, co oznacza, że możemy się jej spodziewać w ciągu paru miesięcy.

Nissan X-TRAIL – dane techniczne

Nissan X-TRAIL trzeciej generacji, który został niedawno wycofany ze sprzedaży to SUV długi na 4690 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2705 milimetrów. Jego szerokość to 1820 milimetrów, a wysokość sięga 1700 milimetrów. Auto otrzymało pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Nissan X-TRAIL – gama silnikowa

W niedostępnym już Nissanie X-TRAIL trzeciej generacji pojawiło się całkiem sporo jednostek napędowych. Wśród diesli mieliśmy 150-konny silnik 1.7 dCi, który mógł być zakupiony zarówno ze skrzynią manualną, jak i automatyczną oraz napędem na przód lub na cztery koła. Mocniejszą opcją działającą na olej napędowy była jednostka 2.0 dCi, która generuje 177 koni mechanicznych. Najsłabszy diesel to z kolei jednostka 1.6 dCi o mocy 130 KM.

W Nissanie X-TRAIL trzeciej generacji były dostępne za to jedynie dwie jednostki benzynowe. Słabsza to silnik 1.3 DIG-T, który do dyspozycji daje aż 159 koni mechanicznych i dostępny był jedynie w parze z 7-biegową przekładnią DCT. Zanim do oferty trafiła ta jednostka korzystano z kolei z silnika 1.6 DIG-T, który wytwarzał 163 konie mechaniczne.

Nissan X-TRAIL – dostępność

Wciąż nie wiadomo kiedy Nissan X-TRAIL trafi do sprzedaży. Spory udział ma w tym kryzys związany z dostępnością półprzewodników. Biorąc jednak pod uwagę informację mówiące o tym, że premiera ma odbyć się blisko debiutu rynkowego, a premierę planuje się na okres najbliższych miesięcy to można liczyć na to, że jeszcze w tym roku będzie można zamówić nowego Nissana X-TRAIL, a może i nawet pojedyncze egzemplarze trafią już na ulice.

Call Now Button