NISSAN NAVARA
GOTOWY NA PRZYGODĘ
Masywna konstrukcja Nissana Navara ma swoje korzenie w 80-letniej tradycji tworzenia niekonwencjonalnych półciężarówek. Wysoki kąt natarcia i zejścia oraz duży prześwit podkreślają moc i wytrzymałość pojazdu, natomiast eleganckie aerodynamiczne kształty i charakterystyczne światła w technologii LED są wyrazem współczesnych trendów stylistycznych.
WYJĄTKOWE POŁĄCZENIE MASYWNOŚCI I STYLU
Za kierownicą Nissana Navara z napędem na cztery koła przemierzysz góry i trudne tereny, zabierając ze sobą wszystkie potrzebne zabawki.
Nissan Navara będzie w stanie sprostać wymogom najtrudniejszych wyzwań dzięki najlepszemu w klasie uciągowi do 3500 kg.
Technologie dodające pewności za kierownicą Nissana Navara obejmują inteligentny system kamer 360°, który redefiniuje sposób parkowania samochodu i ułatwia doczepianie lawety.
Nissan Navara – historia, dane techniczne, silniki, ceny
Pickupy to gatunek, który w Europie jest na wymarciu. Z każdym rokiem liczba oferowanych modeli z takim nadwoziem maleje i w tym momencie na Starym Kontynencie zakupić można jedynie nieliczne pickupy, a w innym wypadku pozostaje sprowadzanie takich samochodów na przykład ze Stanów Zjednoczonych, gdzie cieszą się sporą popularnością. Jeden z pickupów, którego w Europie już nie kupimy to Nissan Navara.
Nissan Navara – historia modelu
Pierwszy Nissan Navara to zastępca Datsuna 720. Zaprezentowany został w roku 1986 i był to pierwszy model z nowej linii. Zaprezentowany wtedy samochód dostępny był jako 2-drzwiowy pickup, w którym kabina była wyraźnie odmienna od skrzyni ładunkowej, która była wykonana z blachy o innym kolorze i bardziej przypominała doczepioną do przodu auta przyczepę. Pierwszy Nissan Navara dostępny był w dwóch wersjach długości i w niektórych krajach budowano go aż do 2008 roku, czyli ponad 20 lat.
W roku 1997 zadebiutowała druga wersja Navary. Trafiła ona do produkcji w znacznie większej liczbie fabryk w tym do Barcelony, gdzie znajduje się europejski oddział Nissana. Samochód wyraźnie się zmienił i stał się znacznie bardziej nowoczesny tracąc swoje kanciaste kształty, a ponadto zyskał skrzynię ładunkową zintegrowaną z resztą nadwozia.
W 2004 roku podczas NAIAS, czyli North American International Auto Show 2004, które odbywało się w Detroit zaprezentowano trzecią już generację Navary. Pickup, którego nazwa pochodzi od regionu Hiszpanii, który leży w jej północnej części znów został mocno odświeżony. Skorzystał on z płyty podłogowej F-Alpha i miał być pod względem designu mniejszą wersją Nissana Titan. Auto jak każdy pickup było oczywiście przykręcone do ramy.
Najmłodszy Nissan Navara został zaprezentowany w roku 2014. Pokazany wtedy pickup stanowił udaną ewolucję poprzednika i zyskał sporo elementów wyposażenia, czy też stylistycznych, które miały upodobnić go do osobowych aut marki. Bardzo dużo zmienił lifting Navary, który sprawił, że ten pickup wygląda znacznie bardziej nowocześnie i z przodu zwraca na siebie uwagę masywnym grillem. W Europie ma on być jednak wycofany z produkcji w 2022 roku. Navara pozostanie za to dostępna na innych rynkach w tym w Chinach.
Nissan Navara – dane techniczne
Nissan Navara czwartej generacji to pickup z segmentu D, który jest długi na 5255 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 3150 milimetrów. Jego szerokość to 1850 milimetrów, a wysokość sięga 1820 milimetrów. Nieco dłuższa jest odmiana Double Cab, która mierzy 5330 milimetrów długości. Masa własna auta to od 1628 do 2137 kilogramów, a ponadto samochód ten może pochwalić się czterema gwiazdkami w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Nissan Navara – gama silnikowa
W ostatnich latach swej rynkowej dostępności w Europie Nissan Navara dostępny był zaledwie z jedną jednostką napędową w dwóch konfiguracjach mocowych. Jest to wysokoprężny silnik 2.3 dCi, który działa na wtrysku common rail i korzysta z turbodoładowania. Bazowa wersja generuje 163 konie mechaniczne mocy maksymalnej, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 12.5 sekundy. Moc generowana przez silnik jest przenoszona na cztery koła.
Mocniejsza wersja silnika 2.3 dCi wytwarza 190 koni mechanicznych mocy maksymalnej. Silnik ten dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną przekładnią, jak i skrzynią automatyczną. Pickup z tą jednostką napędową rozpędza się do 100 kilometrów na godzinę w 11.2 sekundy.
Nissan Navara – ceny na rynku wtórnym
W tym momencie w Polsce jedyny sposób by zakupić Nissana Navara jest udanie się na rynek wtórny. Tylko tam ten pickup jest dostępny, gdyż wycofano go z Europy. Znaleźć można jednak kilka potestowych egzemplarzy, które kosztują od około 170 do 200 tysięcy złotych. Ceny używanych aut pochodzących z czwartej generacji zaczynają się z kolei od mniej więcej 70 tysięcy złotych. Poniżej tej kwoty znajdują się głównie egzemplarze uszkodzone lub powypadkowe. Za niektóre auta sprzedawcy życzą sobie jednak nawet do 150 tysięcy złotych. Egzemplarzy Navary na rynku wtórnym jest na szczęście całkiem sporo i każdy powinien znaleźć coś dla siebie.