W 100% ELEKTRYCZNY VAN

Nowa bateria 40 kWh i większy zasięg to atuty, dzięki którym Nissan e-NV200 jest idealnym rozwiązaniem dla wyzwań stawianych przez miasto. A ponieważ samochód nie emituje żadnych spalin, ograniczenia wjazdu do centrów miast i prawodawstwo dotyczące zanieczyszczeń nigdy nie stanie Ci na drodze. I wreszcie, niższe koszty eksploatacyjne sprawiają, że w 100% elektryczny Nissan e-NV200 VAN to najlepsza opcja dla Twojej firmy.

PROEKOLOGICZNY BIZNES TO LEPSZY BIZNES

Pakiet technologii Nissan Intelligent Mobility rewolucjonizuje sposób prowadzenia samochodu, zapewniając pewniejsze manewry, lepszą łączność z Internetem i ekscytujące doznania. Wyposażony w znaną z Nissana LEAF baterię 40 kWh, model e-NV200 to znakomity przykład inteligentnej mocy, która dowodzi, że jazda w 100% elektrycznym samochodem może być płynna, praktyczna i przyjazna rodzinie. 200-kilometrowy zasięg, który z łatwością możesz zwiększyć oraz wiele trybów ładowania sprawia, że ten wszechstronny elektryczny van zabierze Cię w płynną i wydajną podróż po mieście.

Już w ciągu 40-60 minut naładujesz 80% akumulatora. Funkcja szybkiego ładowania to najszybszy i najłatwiejszy sposób na doładowanie akumulatora i dłuższą jazdę. Po prostu zajedź na najbliższą stację serwisową przy autostradzie lub do dealera Nissana: sieć ładowania CHAdeMO jest regularnie rozbudowywana.

W 100% elektrycznego Nissana e-NV200 możesz ładować na dwa sposoby: użyj ładowarki domowej wallbox*, aby naładować akumulator do pełna w 7,5 godziny dzięki ładowarce samochodowej 6,6 kW lub naładuj go do pełna w 21,5 godziny, wykorzystując zwykłe gniazdko elektryczne.

Nissan e-NV200 – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Samochody elektryczne to przede wszystkim auta osobowe, gdyż jest ich znacznie więcej również w odmianach spalinowych, lecz często zapomina się o tym, że napęd elektryczny może świetnie działać również w dostawczakach. Takiego zdania również był Nissan, który wypuścił na rynek w 2014 roku elektrycznego vana jakim jest Nissan e-NV200. O ile ten samochód został już wycofany z produkcji, tak miał pewien wpływ na rozwój elektrycznych aut dostawczych.

Nissan e-NV200 – historia modelu

W 2009 roku Nissan zaprezentował podczas genewskich targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2009 swoje nowe auto dostawcze. Na rynku europejskim był to następca Nissana Kubistar i otrzymał nazwę NV200. Nissan NV200 skorzystał z płyty podłogowej opracowanej w ramach współpracy Renault z Nissanem i stał się dość rzadko spotykanym vanem z segmentu C, który jest zdominowany przez kombivany.

Samochód ten okazał się niezłym sukcesem, gdyż był najprzestronniejszym autem w swej klasie, a ponadto Nissan NV200 zdobył w 2009 roku tytuł międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2010. Po raz pierwszy w styczniu 2012 Nissan zaprezentował za to elektryczną odmianę tego auta. Był to Nissan e-NV200 Concept, którego pokaz odbył się podczas Detroit Auto Show. Premiera właściwej wersji produkcyjnej tego elektrycznego dostawczaka miała z kolei miejsce w roku 2013. Produkcję rozpoczęto za to w roku 2014 i miała ona miejsce w Hiszpanii, a dokładniej w Barcelonie oraz w fabryce w Purwakarcie w Indonezji.

Nissan e-NV200 został nieco zmodyfikowany wizualnie względem spalinowej wersji, co widać szczególnie na froncie auta, który przypomina ten znany z pierwszej generacji elektrycznego Leafa. Do kompaktowego hatchbacka nawiązują także tylne lampy ze srebrnymi wkładami, a także koło kierownicy oraz elektroniczne zegary, które zamontowano we wnętrzu. Aby odróżnić e-NV200 użyto również innych materiałów wykończeniowych oraz ekranu dotykowego.

Auto dostępne było na rynku europejskim jako drugi elektryk Nissana. Zakupić je można było zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej. Na sam koniec w roku 2020 do oferty dołączyła także odmiana XL Voltia, która otrzymała dłuższy zwis tylny, a także nadbudowę przestrzeni transportowej, dzięki temu ta była naprawdę ogromna i mieściła do 8 metrów sześciennych.

Nissan e-NV200 – dane techniczne

Ten kompaktowy van w standardowej wersji jest długi na 4400 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2965 milimetrów. Jego szerokość to 1730 milimetrów, a wysokość sięga 1867 milimetrów. W odmianie XL zmianie nie ulega jedynie rozstaw osi. Pozostałe parametry dość znacząco rosną. Mowa tu przede wszystkim o długości, która wynosi 5030 zamiast 4400 milimetrów, a także wysokości która rośnie z 1867 mm aż do 2420 milimetrów. Nieco większa jest także szerokość, która mierzy 1760 mm zamiast 1730 mm.

Nissan e-NV200 – gama silnikowa

Nissan e-NV200 napędzany jest przez jednostkę elektryczną o mocy 109 koni mechanicznych. Do tego wytwarza ona 254 niutonometry maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie energii tego silnika to około 16.5 kWh na 100 kilometrów, co przy akumulatorze mającym pojemność na poziomie 40 kWh zapewnia zasięg wynoszący do 280 kilometrów. Egzemplarze z pierwszych lat produkcji korzystają ze znacznie mniejszych baterii o pojemności zaledwie 24 kWh, co daje jedynie 167 kilometrów zasięgu.

Nissan e-NV200 – dostępność i ceny

Aktualnie nowego Nissana e-NV200 już nie zakupimy. Model ten został wycofany z rynku na rzecz nowego Nissana Townstar. Dlatego chcąc zakupić e-NV200 trzeba być gotowym na kupno auta używanego. Te nie są jednak zbyt popularne. Starsze modele kosztują około 50 do 80 tysięcy złotych. Za egzemplarze około pięcioletnie nie powinna z kolei dziwić kwota przekraczająca 100 tysięcy złotych, gdy auto to nie ma wielkiego przebiegu. Najnowsze egzemplarze z roku 2020 i 2021 są z kolei wyceniane na około 120 do nawet 140 tysięcy złotych. Chcąc zakupić elektrycznego dostawczaka od Nissana lepszą opcją może być poczekanie na model Townstar, który da możliwość doboru wyposażenia pod siebie i nie będziemy brać na siebie ryzyka zakupu używanego elektryka.

Call Now Button